Isnin, 10 Ogos 2009

Latihan Mengajar Tunang Saya

Insya Allah tunang saya akan menjalani Latihan Mengajar pada Januari 2010 di Sekolah Menengah Sains Kuala Selangor, Selangor. Menurutnya, sekolah ini merupakan sekolah berasrama penuh dan membudayakan sekolah bestari dalam kalangan anggotanya.
Bagi saya tugas mengajar mereka tidaklah sukar. Disiplin pelajar-pelajar berasrama penuh adalah baik. Mereka juga mudah faham apa yang guru ajar dan sentiasa menyiapkan tugasan yang diberi. Cuma budaya kerja tenaga pengajarnya yang lebih dari guru sekolah harian. Baik dari segi pengurusan, akademik dan ko kurikulum. Semuanya kena usaha lebih daripada sekolah harian biasa.
Saya doakan beliau akan dapat pengalaman yang berharga untuk digunakan 35 tahun akan datang sebagai seorang pendidik.
Doakan juga beliau bagi pihak saya.
p/s: Semoga semua urusan dipermudahkan. Amin.

Tiada ulasan: