Isnin, 28 Disember 2009

Selamat Pengantin Baru Faris Fuzai

Pernah atau tidak saudara saudari dengar, nabi pernah berpesan kepada kita, sebagai seorang muslim, kita perlu memenuhi hak muslim yang lain dengan memenuhi jemputan walimatul urusnya.

Pernah atau tidak saudara saudari dengar, alim ulama dan ustaz bercerita, bertemu sahabat dan mengeratkan kembali tali silaturahim adalah ibadat yang dituntut untuk kita kerjakan.

Saudara pernah rasa atau tidak, kebahagiaan dan ketenangan setelah mengerjakan satu ibadat semata-mata kerana Allah? Lebih-lebih lagi yang saya nyatakan di atas?

Saya dapat merasakannya semasa memenuhi undangan sahabat saya di Pulau Pinang. Saya dapat memenuhi haknya dan sudah tentu dia gembira. Saya dapat merasakannya selepas bertemu dan beramah mesra bersama sahabat yang sudah lama tidak bersua dan mendengar khabar berita. Bersalam-salaman menggugurkan dosa di celah-celah jari. Saling senyum memberi sedekah. Kan itu ibadat namanya.

Mungkin perkara ini kecil, tapi hikmahnya besar di sisi Allah.

Saya mendoakan sahabat saya, Fariz berbahagia ke anak cucu. Saya mendoakan sahabat-sahabat saya dapat menggapai cita-cita yang ingin dicari. Terima Kasih.



 

Tiada ulasan: