Isnin, 4 Januari 2010

Ulasan Buku: Kuasa Hijrah Kuasa Berubah



Setelah saya selesai membaca buku ini, saya dapat merasakan ruh tulisan yang biasa disampaikan oleh dua tokoh kaunselor negara, Dr Fadzilah Kamsah dan Ahmad Fadzli.

Bagi saya, buku ini sangat sesuai bagi mereka yang ingin menggilapkan azam untuk melakukan perubahan dalam kehidupan mereka. Buku ini ada mengajar bagaimana menukarkan azam hangat-hangat tahi ayam kepada azam yang berjaya memberikan impak kepada kehidupan yang lebih cerah dan gemerlap.

Untuk diri saya sendiri, buku ini sesuai kerana tahun ini merupakan tahun pertama saya bekerja sebagai seorang guru. Sudah tentu saya ingin sedikit suntikan motivasi.

Kepada yang belum membaca buku ini, carilah dan ambillah pengajaran daripadanya.

p/s: Buku ini dibaca bersempena maal hijrah 1431.



Tiada ulasan: