Selasa, 7 September 2010

Selamat Terisi Semula

Saya pun masih melilau-lilau, mencari-cari.

Bertanyakan hati, menyoal akal, merangsang minda

Mengapa blog saya ini sudah lama tidak terurus?

Mengapa blog saya ini sudah tidak produktif?

Semacam menuju 'Terpendam' dan 'Terkubur' Begitu Sahaja

Saya mengimbau.

Dahulu saya mengambil langkah untuk membina blog ini atas satu dasae, satu tujuan.

Sekadar berkongsi apa yang mata hati ini nampak dari hal sekeliling dan
biarkan hati sesiapa sahaja terdetik sedikit dengan perkongsian saya.

Jika saya berjiwa besar, punya ilmu di dada, blog ini boleh sahaja menjadi satu jalan dari jalan dakwah.

Itu niat saya

Namun mungkin sahaja niat untuk berkongsi dan berdakwah itu banyak cabaran dan dugaanya

mujahadah itu bukanlah senang kecuali orang yang percaya ia akan kembali kepada-Nya

Malas, kering idea, kurang maklumat, tandus fikir dan zikir boleh sahaja membujur lalu dalam usaha saya untuk berkongsi apatah lagi dakwah

Duhai hati, istiqamahlah dijalan Allah. Duhai hati, istiqamahlah menuju keredhaan Allah.

Selamat terisi semula dengan bait tulisan maya yang bisa memberikan manfaat kepada mata dan hati yang membacanya.

Selamat

Tiada ulasan: