Selasa, 5 Mei 2009

Kenapa sudah lama Syafrul tidak menulis?

Soalan: Kenapa saya, Syafrul, sudah lama tidak menulis dalam blognya?
Jawapan: Syafrul sudah lama tidak menulis dalam blognya kerana:
1) Susah hendak mendapat kemudahan internet sepanjang menjawat jawatan guru praktikal di alor gajah melaka. Kalau di siber kafe sekalipun, pelajar-pelajar di sekeliling saya dan mengenali saya sebagai cikgu mereka telah menganggu gugat privasi saya untuk menaip.
2) Susah mencari masa yang terluang untuk menaip kerana beban tugas untuk menyiapkan rancangan mengajar + Bahan bantu mengajar + Soalan pengukuhan (Enhancement) + Soalan pengujian (Evaluation) untuk pelajar-pelajar saya yang dikasihi. Di tambah pula lagi dengan 14 waktu mengajar satu minggu + Bola pada waktu petang.
3) Ada idea tapi tidak tahu nak garap dalam bentuk yang bagaimana. Hal ini disusuli pula dengan fikiran asyik memikirkan apa yang nak diajar esok dan bagaimana hendak menjadikan pengajaran itu menarik dan pelajar seronok belajar dengan saya. Maka, idea itu hanya tinggal sebagai idea tanpa membuahkan sebarang hasil.
Sekian

Tiada ulasan: