Rabu, 29 Julai 2009

H1N1 Menyerang UPSI: Ya Allah Selamatkanlah Tunangku

Akhirnya perkara yang saya nantikan sudah tiba. Ia telah melanda pusat pengajian saya dahulu.
Saya bertanya kepada tunang saya yang berada di sana beberapa hari lepas;
"Za, ada tak kemungkinan UPSI kena tutup sebab H1N1 macam U lain? kalau macam tu mcm mana nak ambil jubah and konvo?"
"Ada kemungkinan jugak bang...macam dah ramai yang demam"
Sejak jam 1 pagi semalam lagi tunang saya ada memberitahu bahawa kuliah akan dibatalkan pada hari ini. Saya melihat riak-riak bahawa UPSI akan ditutup akan berlaku. Tambah lagi semua pelajar yang menginap di kolej tidak dibenarkan keluar dari bilik. sehingga tengah hari Mujur ada makanan disediakan.
Saya gusarkan keadaan tunang saya. Bagaimana kesihatannya? Bagaimana makan minumnya?
Jam 3 petang tunang saya mengatakan UPSI ditutup sehingga 7hb. Saya juga diberitakan pengambilan jubah ditangguhkan kepada tarikh 7hb hingga 9hb. Perkara yang saya fikirkan telah pun berlaku. Apakah yang akan terjadi seterusnya?
p/s: Ada perkara yang Allah nak tunjukkan kepada kita. Mungkin kita semakin lalai mengingati-Nya dan Allah ingin kita 'kembali' kepadanya?

Tiada ulasan: