Jumaat, 12 Jun 2009

Teori Kebosanan

Bagi saya teori perasaan bosan itu adalah bersifat relatif kepada individu itu sendiri dan sejajar dengan pergerakan masa dan persekitaran.
Sekiranya seseorang itu tidak berkata kepada hatinya bahawa aku bosan, maka seseorang itu tidak bosan dan sebaliknya.
Sekiranya seseorang itu manfaatkan masanya dengan pengisian aktiviti dan pekerjaan yang menyeronokkan serta berfaedah, maka ia tidak akan merasa bosan dan sebaliknya.
Sekiranya seseorang itu berada di persekitaran yang wujud dengan memberikan suasana yang menarik, maka seseorang itu tidak bosan dan sebaliknya.
Namun agak malang sekali, saya sedang berada dalam keadaan teori sebaliknya.
p/s: dimudahkan cerita, saya sedang dibosankan oleh kata hati, masa dan persekitaran saya sendiri di rumah.

Tiada ulasan: