Rabu, 22 Julai 2009

Salam Takziah kepada Ibu Yeen

Pagi tadi pada jam 8.30 pagi tadi saya dikejutkan oleh adik perempuan saya mengenai pemergian ibu kepada kawan baiknya sejak alam persekolahan lagi. Keluarga kami agak rapat dengan keluarga mereka. Lagi pun arwah ibunya merupakan orang kelantan sama dengan ibu saya. Jadi mereka berdua amat rapat. Saya juga pernah berbual dengan arwah. Bagi saya arwah adalah seorang ibu yang sangat ceria dan 'energetic' dan tiada tanda-tanda apa penyakit pun secara zahirnya.
Saya bertanya kepada saya sebab kematian arwah. Adik saya memberitahu beliau tiba-tiba jatuh pengsan dan terus menghembuskan nafas yang terakhir. Alangkah cepatnya Malaikat mencabut nyawanya. Saya jadi diam seketika. Baru beberapa hari lepas saya bertentang mata dan berbual dengan beliau. Kalau sudah maut, tiada siapa boleh elak hatta dalam kubu bawah tanah sekalipun.
Lantas saya berfikir, kalau itu berlaku juga kepada ibu dan ayah saya. Saya jadi sebak dan takut. Bagaimana jika saya ditempat Yeen. Minta dijauhkan ya Tuhan.
p/s: al-Fatihah....ingatlah mati duhai hati

1 ulasan:

feeza berkata...

ada tersilap tulis ckit...rasanya ada tertinggal satu perkataan..